Jáhly

Neohodnoceno
 
  • 1 z 3
 

Z minerálních látek obsahují např. hořčík, draslík, fosfor, křemík, měď, železo, zinek, vitamin B1 a B2. Jáhly též patří díky vysoké hladině vlákniny mezi potraviny s nízkým glykemickým indexem vhodné pro redukční dietu.

Dostupnost Zvolte variantu Skladem Skladem
Varianta
21 Kč 184 Kč od 21 Kč    
Kategorie Obiloviny
Záruka 1 rok
 

Jáhly

                Jáhly jsou vysoce výživná a bezlepková potravina plná zdraví prosperujících látek. Z minerálních látek obsahují např. hořčík, draslík, fosfor, křemík, měď, železo, zinek, vitamin B1 a B2. Jáhly též patří díky vysoké hladině vlákniny mezi potraviny s nízkým glykemickým indexem vhodné pro redukční dietu.  

                Výroba jáhel probíhá loupáním prosa, kdy vznikají malé žluté kuličky s průměrem asi jeden milimetr. Pro konzumaci se nejdříve musejí uvařit. Délka vaření je cca 10-15 minut.

                Jáhly patřily mezi tradiční českou surovinu. Dříve se český stůl bez jáhel neobešel. Hospodyňky z nich pekly jahelníky s tvarohem a ovocem, vařily sladké kaše s medem a ořechy či je mastily slaninou a následně podávaly jako přílohu. Svatby, Velikonoce i Vánoce se nesly v jáhlovém stylu, v průběhu staletí však bohužel byly vytěsněny rýží, brambory, těstovinami a jinými alternativními surovinami, které zdaleka neobsahovaly ani polovinu zdravých prospěšných látek jako jáhly.

                Obsažený křemík je významný antioxidant, který je důležitý pro podporu růstu a zachování zdravých zubů, nehtů a vlasů, které když jsou málo vyživeny, trpí zvýšenou lámavostí, křehkostí a vypadáváním, křemík jim opět dokáže navrátit sílu. Dále se křemík uplatňuje na zdravém vzhledu a pružnosti kůže, podporuje regeneraci svalové tkáně, vyznačuje se protizánětlivými účinky, urychluje hojení ran, podílí se na syntéze vitaminu B1 a působí preventivně proti osteoporóze.

                Jáhly se řadí mezi lehce stravitelné potraviny, přirozeně bezlepkové a zásadité. Dle čínské medicíny se zařazují do potravin, jež zahřívají. Vzhledem k tomu, že při vaření nevytvářejí sliz, jsou vhodné pro lidi, které trpí zahleněním dýchacích cest. Díky vysoké koncentraci živin, minerálních látek a vitaminů se konzumací jáhel posilují oči, ledviny, podporuje se rekonvalescence a prevence před tělesným vyčerpání. Díky vyššímu obsahu železa je vhodné doporučit konzumaci prosa a jáhel anemickým pacientům.

                Jáhly jsou považovány za super potravinu, neboť jsou jednoduše úžasné. Nejen, že mají blahodárný vliv na lidský organismus, ale dají se z něho vykouzlit chutné variace pokrmů od sladké jahelné kaše s ořechy a mákem, přes švestkový jahelník, meruňkové jahelné knedlíčky, kokosové kuličky, slanou přílohu provoněnou bylinkami, či je jen tak zavařit namísto nudlí do polévky.

 

Energetická hodnota:

1474/348

kJ / kcal

Bílkoviny:

13,0

g

Sacharidy:                    

71,0

g

-          z toho cukry:

  0,7 

g

Tuky:                      

  1,4

g

-          z toho nasycené mastné

 

 

           kyseliny:

  0,2

g

Sůl:

  0,04

g

 

 

 

 

 

Vyhledávání dle parametru přirozeně bez lepku
recepty http://recepty.foodish.eu/jahly/zapecene-jahly-s-rajcaty-a-mozzarelou

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.   Seznam používých cookies: CookiesOK, externalFontsLoaded, informationBanner, pcart, NOCACHE, PHPSESSID, affiliateUniqueAccessId, displayDesktop, SRV_ID.