Cizrnová mouka

Ahoj, milí přátelé,
 
dnes navážu na poslední příspěvek a postupně vám představím mouky ARAX a tipy, jak je i nejlépe využít.
Pojďme se podívat na zoubek cizrnové extra hladké mouce.
 
Cizrna beraníjinak také nazývána římský hrách, je jednou z nejchutnějších luštěnin. Můžete se také setkat s termínem "maso chudých". Semena cizrny patří mezi nejkvalitnější luštěniny vhodné pro lidskou výživu. Jsou nejen bohatým zdrojem bílkovin se značným množstvím esenciálních aminokyselin a sacharidů, ale také zdrojem minerálů, vitamínů a obsahují některé potenciálně zdraví prospěšné látky, které mohou snížit riziko chronických onemocnění. Je to surovina přirozeně bezlepková.
A jak ji snadno zařadit do vašeho jídelníčku?
Nebojte se použít naší velmi hladkou mouku z cizrny. Přidat ji můžete k běžně používaným moukám, doporučujeme v množství do 30 % z celkového objemu mouky použité ve vašem receptu. Také ji můžete využít k přípravě stále více oblíbeného humusu. Výrazně si zkrátíte čas přípravy potřebný pro namáčení semen cizrny, do karbanátků, hamburgerů, sekané, pomazánek atd.
A protože nastává čas polévek či omáček, nebojte se zcela nahradit klasickou "zápražku" z mouky pšeničné právě cizrnovou.
 
Jako inspiraci přidáváme rychlý recept na podzimní bramboračku s hlívou ústřičnou zahuštěnou Arax moukou cizrnovou.
 
Ingredience (množství dle libosti):
  • kořenová zelenina - mrkev, celer, petržel
  • brambory
  • brokolice, květák, pórek, hlíva ústřičná či jiné houby (lze použít i sušené, které pouze předem namočte do vlažné vody)
  • cibule, česnek, sůl, pepř, majoránka
  • máslo (případně ghí)
  • Arax mouka cizrnová
Postup: 
Cibuli nakrájejte najemno, nahrubo nastrouhejte mrkev, celer a petržel. Hlívu ústřičnou a brambory nakrájejte na menší kousky. V hrnci rozehřejte máslo a postupně vše orestujte dozlatova. Až začne zelenina krásně vonět, zasypejte cizrnovou moukou, opatrně zamíchejte a ještě chvilku restujte. Podlijte vroucí vodou a pokračujte ve varu. Kořením dochuťte dle libosti. Před koncem přidejte zeleninu, která nepotřebuje tolik času k úpravě (např. pórek, květák, brokolice), přidejte prolisovaný česnek a majoránku a vše společně povařte ještě několik minut do změknutí.
 
bramboračka s hlívou_1
 
Přeji dobrou chuť!

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení